• Wpisów: 57
  • Średnio co: 26 dni
  • Ostatni wpis: 324 dni temu, 20:30
  • Licznik odwiedzin: 8 273 / 1565 dni
 
wnormie
 
Witam was ! Zdecydowaną większością wygrała trójka :) A więc dzisiaj będzie na temat ....
śniadania.
Pierwszym punktem zdrowego żywienia jest na pewno 5 posiłków dziennie. Ale co z tych 5 posiłków jest najważniejsze ? Oczywiście ,że śniadanie.

DLACZEGO NIE JEMY ŚNIADANIA ?
Spożywamy późną kolację i gdy się budzimy jesteśmy najedzeni.

OMIJANIE ŚNIADANIA - DOBRZE DLA DIETY ?
Ludzie w częstym pośpiechu zapominają o śniadaniu. Robią duży błąd ! Dlaczego ?
Moja koleżanka nie je śniadania i jest z tego dumna "bo to mniej kalorii".
To nie jest dobre podejście. Już lepiej zrezygnować z kolacji.

Ale cały czas omijamy ten temat. DLACZEGO WARTO JE JEŚĆ ?
Śniadanie najlepiej jeść w okresie jesienno-zimowym ,ponieważ ZWIĘKSZA ODPORNOŚĆ. Ze wszystkich posiłków powinno posiadać najwięcej kalorii ponieważ DAJE ENERGIE na cały dzień.Badania pokazały, że osoby, które przed przystąpieniem do nauki zjadły śniadanie, miały lepsze wyniki w testach pamięci,
większą zdolność koncentracji, szybsze tempo przetwarzania informacji i szybszy czas reakcji. Śniadanie poprawiało samopoczucie i zwiększało motywację do działania.

CO JEŚĆ NA ŚNIADANIE ?
Podstawą zdrowego śniadania jest pieczywo, najlepiej ciemne, pełnoziarniste lub z dodatkiem całych ziaren. Spożywanie takiego pieczywa reguluje pracę przewodu pokarmowego, zapewnia podaż witamin z grupy B, magnezu, cynku i błonnika pokarmowego. W każdym posiłku (a więc i w śniadaniu) powinno się znajdować pełnowartościowe białko. Dlatego też pierwsze i drugie śniadanie powinno zawierać ser biały chudy lub półtłusty, plasterek żółtego sera, jogurt lub kefir, albo chudą wędlinę (najlepiej drobiową). Do każdego śniadania powinny być dołączone warzywa (do kanapki można dodać sałatę, pomidor czy paprykę). Jeśli śniadanie zawiera płatki owsiane czy kukurydziane z mlekiem lub jogurtem warto dołączyć owoc sezonowy lub sok owocowy bądź warzywny. Najlepszymi napojami uzupełniającymi śniadanie, zarówno pierwsze jak i drugie, jest woda mineralna, delikatne herbatki owocowe lub herbata zielona, soki owocowe lub warzywne albo napoje mleczne.

Mam nadzieję ,że pomogłam ;)

A teraz moja dieta.

Bilans jak oczekiwałam został zmieniony.
Śniadanie: Owsianka z bananem i borówkami. (540 kcal)
II Śniadanie: Jogurt naturalny z borówkami (190 kcal)
Obiad: makaron razowy z sosem (500kcal)
Kolacja: Kolacji nie było tylko mały kawałek ciasta ;/

Za dużo kalorii no ale dobra tam... jutro przypilnuję żeby było mniej.

MAŁA MOTYWACJA:

2.jpg


Do jutra ;)
PS. Natalia Zielonaz ,razem z moimi małymi grzeszkami ważę ... 46.6 kg :)

Nie możesz dodać komentarza.

  Wyświetlanie: od najstarszego | od najnowszego